And now for something completely different.....

Hulde!
Vandaag heb ik het doel bereikt van fase 1 van mijn hardloopprogramma:

30 minuten non-stop hardlopen!!

In april van dit jaar liep ik in de MediaMarkt en zag daar een zeer fraai vormgegeven weegschaal staan.
In een onbewaakt (onbezonnen?) ogenblik ben ik erop gestapt en tot mijn grote schrik schoten de digitale cijfers naar een getal ver boven de 125 kilo...

Gelukkig was het niet zo'n revolutionair sprekend apparaat, ik weet vrijwel zeker dat er dan een kermend stemmetje op benepen toon iets had gekreund in de trant van:
"Niet met twee personen op de weegschaal plaatsnemen A.U.B."

Dus daarom krompen de laatste tijd mijn broeken zo erg in de was!

Een jaar of 6 geleden was ik ineens fanatiek aan het hardlopen geslagen, en het leek mij tijd om mijn oude trainingsschema maar weer eens op te duikelen en iets aan beweging te gaan doen.

Na eerst een periode van een  paar keer per week een uurtje of twee wandelen, besloot ik dat 1 juni de uitgelezen datum was om met het echte hardlopen te beginnen.
Hieronder zie je het door mij gevolgde schema:

Photobucket

Dus ik ben in week 1 begonnen met 4 x 5 minuten hardlopen, elke keer onderbroken door 1 minuut wandelen. Dit 5 x in de week, af en toe onderbroken door een rustdag.

En vandaag (23 augustus 2010) ben ik begonnen met week 12: 30 minuten non-stop hardlopen.

De weegschaal wijst inmiddels 113.8 kilo aan, maar dat is nog steeds teveel, dus ik ga nog even door met hardlopen totdat ik zo rond de 103 kilo weeg.

Mijn volgende doel is 1 uur non-stop hardlopen, dit heb ik in het verleden ook al een keer bereikt en het ging mij toen gemakkelijker af dan het volbrengen van bovenstaand schema.
Misschien omdat je als je begint totaal geen conditie hebt ?

Anyway, dit is het volgende streven:

Photobucket