Popeye @ hotel gym

Klik foto voor een grotere weergave:
Photobucket

Toen ik vorige week zondag (21 november 2010) wederom in de fitnessruimte van het hotel bezig was met hardlopen, kwam er een merkwaardig mannetje binnengelopen.
Ik schatte hem op een jaar of dertig, onwijs mager, gemillimeterd kapsel en een dikke zwarte hoornen bril op zijn neus. Het belangrijkste kenmerk aan het ventje was een oversized t-shirt met de naam POPEYE GYM erop, en een afbeelding van onze spinazie-etende vriend in volle glorie.

Dit was de eerste keer dat iemand mij kwam storen tijdens het hardlopen, dus ik keek nieuwsgierig toe wat er allemaal zou gaan gebeuren.
Nou, Popeye dronk eerst 4 glazen water achter elkaar leeg en nam toen plaats op de loopband naast mij. Niks warming-up: hij ramde de toetsen van het apparaat meteen naar een wreed hoge snelheid en ging van start in een werkelijk moordend tempo.

Wow, ik leek ineens stil te staan.......
Vergeleken met deze geweldenaar leek het plotseling of mijn loopband naar achteren rolde in plaats van in de juiste looprichting. Zijn magere beentjes pompten op en neer vanuit zijn veel te grote korte broek.
Plotsklaps had ik zin om een lang warm bad te gaan nemen, en deze hele looponzin te laten voor wat het was......

Klik foto voor een grotere weergave:
Photobucket
Maar al na 3.39 minuten (deze tijd las ik af op de display van zijn machine) stopte Popeye ineens de band, strompelde achter mij langs naar de waterkoeler en dronk wederom in een recordtijd een paar glazen water leeg, waarna hij zwaar hijgend neerplofte op een stoel.
De volgende paar minuten besteedde hij volledig om weer een beetje op adem te komen.

"Tja, zo kun je ook je warming-up doen" dacht ik nog, maar toen hij opstond bleek al snel dat hij het hardloopgedeelte als volledig volbracht beschouwde.
Zijn volle aandacht ging nu uit naar het rekje met verschillende gewichten.

Klik foto voor een grotere weergave:
Photobucket

Totaal niet gehinderd door enige zelfkennis of schroom koos hij 2 halters van 30 KG per stuk uit (ongeveer het totale gewicht van het hele krotkereltje).
Hiermee nam hij vlak vóór mijn loopband plaats voor de grote spiegels, maar na slecht één kritische blik in deze spiegels legde hij de halters terug op het rek en ontdeed hij zijn bovenlijf van het Popeye shirt.

Nu heb ik destijds in diverse actualiteitenprogramma's Ethiopiërs met een vlot Europa zien binnenzeilen, na een barre tocht van 60 dagen op volle zee, verstoken van water en voedsel.
Maar zelfs zij leken mij toentertijd, ondanks de ontberingen die zij onderweg hadden doorstaan, nog steeds weldoorvoed vergeleken met de bottenverzameling die hier voor mijn neus stond.

Vervolgens pakte Popeye beide halters weer op en begon lift-oefeningen te doen.
Bij elke lift stootte hij een onmenselijk gebrul uit. Ik heb in totaal slechts 7 brullen gehoord, dus ik was niet bepaald onder de indruk van dit onderdeel van zijn trainingsprogramma.

De halters werden met grote moeite terug in het rekje getild, en hierop volgde, jullie raden het reeds, wederom een waterdrinkgelag.

Photobucket

Eigenlijk had ik stille hoop dat dit zijn hele repertoire zou zijn, maar niets bleek minder waar:
Het scheen nu toch echt tijd te zijn geworden voor enige kung-fu actie!!!

Superspinazieman ging (uiteraard weer precies voor mijn neus) allerlei rare slag- en stootbewegingen uitvoeren, zoals men ondertussen wel zal verwachten ging ook dit weer gepaard met vreemde kreten en veel, héél veel zuchten en puffen. Toen ik, zo onder het lopen, eens langs mijn neus weg informeerde wat dit nu eigenlijk allemaal te betekenen had, keek hij mij doordringend aan en zei: "Martial arts, man !!!"

Vervolgens toonde hij mij een minuscule tatoeage op zijn rechterarm,
(toch knap dat er artiesten zijn die zelfs kunnen tatoeëren op trommelstokjes!)
waarop vreemde Aziatische tekens afgebeeld stonden.

Na deze schijnbaar vrij belangrijke onthulling keek hij mij wederom doordringend aan, gevolgd door een heftig knikken met zijn hoofd.

Wat mij betreft had er net zo goed iets kunnen staan in de trant van "Ons bier", dit legt enige vaderlandse bierreclame-figuranten vandaag de dag bepaald geen windeieren:

Klik afbeelding voor een YouTube filmpje:
Photobucket

Popeye ging, kennelijk aangespoord door mijn belangstelling voor zijn activiteiten, nog een tandje hoger met zijn gymnastische bewegingen. Héél even was ik bang dat hij de verlichting van het plafond zou schoppen, maar gelukkig maakte hij het niet zo dol.

Zonder aanwijsbare reden besloot hij plotsklaps dat het welletjes was voor deze sessie, het shirt ging weer aan, er werd nog een glaasje water of 3 gedronken en zonder ook maar een woord ter afscheid te zeggen verliet hij de fitnessruimte......

Duur van zijn totale verblijf in de fitnessruimte ? Ik schat zo'n 11 minuten, waarvan hij bijna de helft heeft besteed aan het drinken van ontelbare glaasje water en uithijgen op een stoel....

Rare jongens die Romeinen Canadezen!

Klik thumbnails:
Photobucket Photobucket