Scania in Amerika

Ergens in 2012 besloot J.J. (Jan Jaap) om samen met zijn vrouw Larissa en zoontjes Vico en Levi een stukje te gaan rijden in Noord Amerika.
Op zich is dat geen wereldschokkend nieuws, bedrijven als Hertz, National en consorten verhuren dagelijks honderdduizenden auto's op dat continent aan reislustige klanten. Maar JJ had een plannetje.....
Zou het niet geinig zijn om met zijn Nederlandse modeljaar 2000 Scania 144L een beetje rond te gaan touren door Canada en de Verenigde Staten? Omdat later allang is begonnen, besloot JJ de koe bij de hoorns horens te vatten en uiteindelijk vertrok de gehele familie Verweij op dinsdag 7 mei 2013 vanuit de haven van Halifax, NS voor een fantastische rondreis over het Noord Amerikaanse continent.
Achter de Scania hing een tot camper omgebouwd klein (voor Noord Amerikaanse begrippen) 2-assig trailertje, waarin zelfs de Mercedes luxe wagen van de familie een plaatsje had gekregen.

Click de banner om het gehele avontuur terug te lezen op het blog van JJ en zijn familie:

Photobucket

 Hier een paar foto's van mijn close encounter met JJ en de Scania:
(even aanklikken voor een groter formaat, you know the drill)

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

JJ, het was leuk om jou en de auto te ontmoeten.
En ik beloof hierbij plechtig om het "Scania in Amerika" t-shirt te dragen/promoten/showen in geheel Noord Amerika!

Klik hieronder op de afbeelding om een "Rolling CB Interview ™" met JJ & family te bekijken, geproduceerd door BigRig Videos:


Photobucket


Voor degene die een mooi t-shirt (zéér goede kwaliteit, beslist geen goedkope troep) van het "Scania in Amerika" avontuur wil bestellen, heb ik onderstaande tekst overgenomen van het blog van de familie Verweij.
(ik wil even benadrukken dat ik zelf geen enkele connectie heb met de verkoop van deze shirts, ik post dit puur als een vriendelijk gebaar naar JJ, en tevens omdat ik persoonlijk erg tevreden ben over de kwaliteit van het shirt)

Als herinnering aan deze prachtige reis, heeft designer Art Alvarez een T-shirt ontworpen voor Jan Jaap.
Dit T-shirt is verkrijgbaar vanaf 1 maart 2014 in de maten S tot XXXL en in de kleuren zwart en grijs.

De shirts kosten 25 euro per stuk (zelf afhalen op truck shows)
De shirts kunnen ook opgestuurd worden, dan komen er nog verzendkosten bij.
Bestellen kan via mail@scaniainamerika.nl
Graag aantal, kleur, maat en adres vermelden.

 Foto van de achterkant van mijn eigen shirt:

Photobucket
Wat mij wel meteen opviel toen ik het shirt in handen kreeg:
De naam van de website is "scania in amerika",
op het shirt staat te lezen: "JJ's TOUR IN AMERICA"......

Ach, ik ben nu eenmaal een kniesoor ;-)