Geen bericht is....... geen goed bericht ?

Bericht uit augustus 2010:

Na een weekje geduldig wachten had ik nog steeds geen reactie ontvangen van het transportbedrijf, dus ik wederom naar mijn schuur getogen om mijn stoute schoenen aan te trekken en opnieuw een mailtje te sturen.

Na een maand wachten had ik nog steeds geen antwoord, maar in een weblog had ik iets gelezen over een dame met een Nederlandse achternaam, zij werkt voor een Canadees immigratie bureau dat door het bedrijf wordt ingehuurd om de papierwinkel voor buitenlandse chauffeurs te regelen.
Dus deze dame dan maar eens een e-mail gestuurd, (we schrijven inmiddels mei 2010) en warempel: Binnen een paar uur kreeg ik bericht terug!

De dame in kwestie, Eugenie, liet mij weten dat een vertegenwoordiger van het bedrijf in Groot Brittannië zou zijn in de periode van 16 juli t/m 3 augustus om geïnteresseerde chauffeurs de kans te geven om te solliciteren voor de functie van "long haul truck driver".

Als ik kon zorgen voor de vereiste documenten, dan zou Eugenie voor mij een afspraak regelen op een van de sollicitatiedagen.
Wat ik onder andere moest gaan regelen/bemachtigen:

Verklaring omtrent het Gedrag (afgegeven door Justitie)
Vroeger heette dit geloof ik "Bewijs van goed gedrag", het is aan te vragen op het gemeentehuis, kosten: € 30,05



**Let op:**
Deze verklaring kun je downloaden van de website van Justitie, maar je hebt de handtekening en stempel + functieomschrijving ingevuld door de nieuwe werkgever nodig, dus dit wordt je door Eugenie als PDF gestuurd.
De ambtenaren op het gemeentehuis nemen een aanvraag zonder deze gegevens niet in behandeling.

Een verklaring van mijn huisarts
Waarin hij plechtig verklaart dat ik geen alcohol- en drugsverleden heb.
(in het Engels opgesteld)

Kopie van mijn rijbewijs
(voor- en achterkant)

Kopie van de gegevensbladzijde van mijn paspoort

Aanbevelingsbrief van je werkgever

CV
(Nu niet meteen de centrale verwarming uit je huis gaan slopen: Deze afkorting staat voor Curriculum vitae, dat is Grieks voor wat je zoal hebt uitgespookt qua opleiding en werk nadat je de lagere school hebt verlaten)

De verklaring van de huisarts was geen probleem, ik had de beste man een fles Johnny Walker in het vooruitzicht gesteld als hij even zo'n anti-alcohol epistel voor mij zou typen :-)
Als een ware terrorist (200 aanslagen per minuut) ging hij aan het rammelen op zijn PC, en even later rolde er een keurige brief uit zijn printer. 

Zelfs de "Verklaring omtrent het Gedrag" werd op onverklaarbare reden aan mij toegekend, en deze had ik al na 10 dagen in huis!

Al deze meuk werd gescand en verstuurd naar Eugenie, ik was erg benieuwd wat zij er van vond.....