B.S.C.A. Streetcruisers Int.

Het laatste weekend van oktober is steevast het weekend voor de BSCA Halloween Custom Run.
De BSCA (Belgian Street Cruisers Association) is een club voor mensen met Amerikaanse - en custom auto's, motoren of trucks, gevestigd in België en met leden in veel Europese landen.
(en zélfs in Korea en Canada)

Klik op de banner om de BSCA website te bekijken:

Photobucket

Sinds mensenheugenis werd de Halloween Custom Run (HCR) gehouden in het mooie stadje Spa (rood denk ik?).
Maar doordat de locatie van het meetingterrein (midden in de stad) door de gemeente op de schop wordt genomen, en het er niet naar uit ziet dat de club volgend jaar daar weer acte de présence kan geven, werd er besloten om uit te kijken naar een geheel nieuwe locatie.
En dat is met het terrein van de Malmédy Expo prima gelukt!

De weersverwachting leek goed te zijn (ik heb ooit in een ver verleden eens een HCR meegemaakt met 10 cm sneeuw), dus, mede ter voorbereiding voor de geplande stalling, had ik mijn wagen eens goed in de was gezet.
Maar toen ik op zaterdagochtend met frisse moed, pakjes Chocomel, één (1) appel en vers gesmeerde broodjes richting het zuiden cruisde, werd ik al ter hoogte van Utrecht getrakteerd op hevige moesson- en slagregens, op sommige punten zelfs gepaard gaande met een hagelbui....

De rest van de zaterdagmiddag verliep in één grote druilerige regenbui, maar de echte die-hard meetingbezoekers kon dit echter niet boeien, en men was in grote getallen afgereisd vanuit landen als Zwitserland, Duitsland, Luxemburg, Engeland, Frankrijk, Nederland en zelfs vanuit het verre België mocht ik kentekens ontwaarden.

Op zaterdagavond werd het traditionele Halloweenbal gehouden, waarbij uiteraard vele clubleden in de meest waanzinnige creaties hun opwachting maakten.
Yours truly gilde al maanden van tevoren dat hij zou verschijnen in een Mega Mindy pakje, helaas bleek voorgenoemde dame minder "Mega" te zijn dan haar naam mocht doen vermoeden.....

Photobucket  < Klik Mindy

Na vele uren door te hebben gebracht achter mijn toetsenbord, koortsachtig zoekend naar een passend kostuum, ben ik tot de conclusie gekomen dat ik in een volgend leven dan maar moet terugkeren als Mega Erik, deze editie zat er weinig tot géén kans in dat ik in een roze pakje (compleet met cape en masker) door de hallen van de Malmédy Expo zou vliegen....

Zoals in voorgaande jaren had ik de taak van de jurering van de Halloweenkostuums op mij genomen, en diverse omkooppogingen d.m.v. glazen rode wijn werden door mij kranig afgeslagen
(maar proeven kan nooit kwaad natuurlijk)
En rond 00.00 uur werden er 5 welverdiende bekers uitgereikt aan de dolgelukkige winnaars.

Klik thumbnails:
Photobucket Photobucket
Photobucket Photobucket
Photobucket Photobucket
Photobucket Photobucket
Photobucket Photobucket
Photobucket Photobucket

Maar....eerst werd ik zelf naar voren geroepen door onze president Johnny Banaan en zijn vrouw Monique (Chiquita?).
In het diepste geheim hadden clubleden en vrienden van andere clubs een Canadese vlag voor mij gesigneerd, dus deze kreeg ik na een inleidend, misleidend (en zoals gebruikelijk onnavolgbaar) praatje van Johnny uitgereikt, tezamen met een BSCA shirt, BSCA vlag en een lekker flesje rode wijn!!

Aanklikken voor een grote afbeelding:
Photobucket

Iedereen héél erg bedankt voor dit leuke gebaar, ik was tot zéér diep in de nacht geroerd !!
(en dat had niets met drank te maken.....geloof ik...)

De volgende ochtend was de gebruikelijke rondrit gepland, tot mijn grote verrassing zag ik rond een uur of tien een blauwe Mack het meetingterrein opdraaien, compleet met logo's van een Canadees transportbedrijf.

Aanklikken voor een grote afbeelding:
Photobucket
De rondrit was zoals altijd weer onwijs leuk, met af en toe wat stuntwerk van iemand in een blauw autootje met wit dak..
(de foto's moeten natuurlijk wel gemaakt worden, ja!!) 

 Klik thumbnails:
Photobucket Photobucket
Photobucket Photobucket
Photobucket Photobucket
Photobucket Photobucket
Photobucket Photobucket
Photobucket Photobucket

Na het rijden van een erg mooie route kwamen we ruim na het middaguur weer terug in Malmédy, alwaar de zon inmiddels lekker was doorgebroken en er al aardig wat "zondagbezoekers" stonden opgesteld.

 Klik thumbnails:
Photobucket Photobucket
Photobucket Photobucket
Photobucket Photobucket
Photobucket Photobucket
Photobucket Photobucket
Photobucket Photobucket
Photobucket Photobucket
Photobucket Photobucket

Rond 16.00 uur BSCA tijd (lees 16.20 uur) was er de prijsuitreiking en de "Best of Show" trophy ging naar een Luxemburger met een waanzinnig mooie modeljaar 1956 Chevrolet Bel Air (met Corvette LT1 motor):

Photobucket  < Aanklikken

Klik op onderstaande banners voor een slideshow van een selectie van mijn foto's van de 22nd BSCA Halloween Custom Run:

Photobucket

Photobucket