Goed nieuws uit Canada!

Lyndon had mij tijdens het sollicitatiegesprek verteld dat hij nog een week of twee (t/m 3 augustus) in Groot Brittannië zou vertoeven voor job interviews, en dat ik in de tweede week van augustus bericht zou ontvangen of ik zou worden aangenomen of niet.

Inmiddels was ik John (de Javaanse Jongens rokende Nederlander) op het spoor gekomen via Facebook, en op vrijdag 6 augustus stuurde hij mij een berichtje dat hij was aangenomen!
Dat was mooi voor hem, maar waarom had ik dan nog niets gehoord ?
Ik was per slot van rekening vóór John geïnterviewd, dus volgens mijn onfeilbare logica had ik eerder bericht moeten krijgen!

Allerlei doemscenario's spookten onmiddellijk door mijn hoofd, maar de oplossing voor al mijn vragen en gedachten lag in het versturen van een e-mail naar Eugenie.

Gelukkig: Ik kreeg vrijwel meteen een mailtje terug met de mededeling dat ook ik was aangenomen!


"Hi Erik,
As a result of your interview in the UK, please find attachment.
The company is thrilled to have the opportunity to hire you as a professional long-haul truck driver.
Can you please let me know by e-mail if you would like to accept the job offer."


Uiteraard liet ik per ommegaande e-mail weten dat ik het job offer aannam, hierop volgende prompt een tweede e-mail van Eugenie, waarin ze liet doorschemeren dat ik op de lijst stond om in november van dit jaar naar Canada af te reizen:

"Hi Erik,
This e-mail is to inform you about a proposed schedule for you to come out and work in Canada. Please find attached a letter of Understanding and an Employment Contract. Can you please sign and return by scanned e-mail or fax.

You are scheduled to come out in the month of November"


Yay me!!!