Weekje zonder actie

oen Andrew mij gisteren (dinsdag 16 november 2010) afzette bij het hotel zei hij dat ik van Patty, de administratie dame van Gateway, bericht zou krijgen als er iets voor mij gepland was voor de rest van de week.
Mijn rijbewijs is opgestuurd naar Edmonton om te worden "vertaald".
Dit moet gebeuren omdat men zeker moet weten of ik dat roze kaartje met de vermelding CE erop al langer dan 2 jaar in mijn bezit heb.
Anders kan ik na het behalen van mijn autorijbewijs niet meteen doorgaan voor het vrachtwagenrijbewijs.

Wat er nu precies te vertalen valt is mij een groot raadsel.... Er staan immers symbolen op de achterkant van het Nederlandse rijbewijs ?
Een autootje met daarachter de datum in cijfers lijkt mij zelfs voor een Canadees te begrijpen, hetzelfde geldt voor een vrachtwagentje, en een vrachtwagentje met oplegger.

Photobucket

 Maar goed, dit is kennelijk de gebruikelijke gang van zaken in dit land, dus ik kan niets anders doen dan mij hier bij neer te leggen en geduldig afwachten totdat mijn rijbewijs door een kippige medewerker van een of andere regeringsinstantie oké wordt bevonden.

Het slechte nieuws is dat dit wel tot 10 werkdagen kan duren, dus in het slechtste geval tot maandag 29 november....

Op woensdag (17 november 2010) heb ik contact met Patty gehad, en zij vertelde mij dat ik pas op maandag (22 november 2010) weer bij Gateway werd verwacht.
Ditmaal voor de Defensive driving course + examen, gevolgd door de Logbook course + examen.
Dat betekende dus 5 dagen niets doen.....

Het enige dat ik kon doen was de theorie voor de vrachtwagen tot vervelens toe doornemen, maar als ik eerlijk ben was ik daar al lang mee klaar.
Want wat valt er te leren als er eigenlijk niets meer te leren valt ?

Het is nu bepaald geen rocket science:
Het enige wat je even moet onthouden zijn de andere afmetingen van de truck + oplegger, rijtijdenwet in de provincie Alberta, de diverse drukken in je remsysteem en veiligheidsventielen, plus wat afwijkende bepalingen voor het rijden met gevaarlijke stoffen en het besturen van een schoolbus......

Dus woensdagmiddag besloot ik om mijn hardloopprogramma weer op te pakken, het was inmiddels alweer 14 dagen geleden dat ik in Nederland voor het laatst had gelopen.
Toen deed ik het schema: 20 minuten hardlopen - 1 minuut wandelen - 10 minuten hardlopen - 1 minuut wandelen - 10 minuten hardlopen.

Het hotel heeft een fitness ruimte die je 24 uur per dag gratis mag gebruiken, dus waarom zou ik nutteloos op mijn kamer gaan zitten als ik daar een beetje aan mijn hardloopschema kon werken ?

Omdat het alweer zo lang geleden was dat ik had gelopen, en óók omdat ik nog nooit van mijn leven op een loopband had gelopen, besloot ik om het niet meteen te forceren:
5 minuten hardlopen als warming-up, gevolgd door wat strekoefeningen,
25 minuten hardlopen, 1 minuut wandelen, 10 minuten hardlopen,
en daarna 5 minuten wandelen als cooling-down.

Het ging onwijs goed, wel was ik duizelig toen ik na het lopen van de band stapte?
Misschien omdat ik nu mijzelf weer daadwerkelijk verplaatste,
i.p.v. "stil te staan" op een-en-dezelfde plaats ?

Photobucket

Best wel grappig dat ik nu onder het lopen tv kon kijken, en een handdoek en flesje water kon gebruiken als ik daar prijs op stelde.

In de hotel gym (stel je er niet al te veel van voor hóór) stond ook zo'n fietstrainer, dus ik dacht: "Waarom ook niet....?"
En even later was ik een stukje aan het fietsen, ik moet bekennen dat dit niet meeviel.
Kennelijk toch een geheel andere beweging dan hardlopen, na 10 minuten in een flink tempo vond ik het welletjes en stapte ik af.

Nog even wat rekken & strekken en ik was klaar!
Met een voldaan gevoel teruggelopen naar mijn kamer, om daar te genieten van een lekker heet bad.

Op vrijdag (19 november 2010) heb ik schema
30 minuten hardlopen, 1 minuut wandelen, 10 minuten hardlopen 
(+ 10 minuten fietsen) gedaan, en ook dit was een eitje van een cent (appeltje-fluitje) voor mij.

's Avonds ben ik uit pure verveling weer naar de bioscoop gegaan.
Ik had ditmaal gekozen voor "Unstoppable", een film met Denzel Washington (altijd goed!) over treinen:

Klik afbeelding om de movie trailer te bekijken: 
Photobucket