Sunny Sunday

Zondag 14 november was wederom een vrije dag, en waarschijnlijk de laatste dag dat ik gebruik van mijn Nederlandse rijbewijs mocht maken, dus besloot ik om een stukje te gaan cruisen met de Impala.

In eerste instantie wilde ik naar de Rocky Mountains gaan, maar ik moest aan het einde van de middag de huurauto weer afleveren bij National, en daarna 5 KM terug lopen naar het hotel......

Na het raadplegen van diverse kaarten besloot ik om naar het plaatsje Spring Coulee te rijden, daar in de buurt was een groot meer, dus dat leek mij wel een leuke bestemming.
Het was nog steeds lekker na-zomer weer, met een lekker zonnetje op de ramen van de auto werd het zelfs haast warm achter het stuur.

Ter hoogte van Spring Coulee sloeg ik rechtsaf, richting het St. Mary's Reservoir.
Daar aangekomen wachtte mij een teleurstelling, het was een meer met bijna geen natuurschoon eromheen...
Dus dan de auto maar weer omgekeerd en naar Cardston gereden.
In dit vriendelijke plaatsje ontwaarde ik een groot wit gebouw, aan de voorkant leek het een beetje op een modern vormgegeven Griekse tempel.

Nazoeken in mijn Insight Guide Canada reisboek leerde mij al snel dat het hier de enige Mormonen tempel in heel Canada betrof.

Toen ik een foto wilde maken was er waarschijnlijk net een dienst afgelopen, want er stroomden rijen mensen uit de tempel, en ik vond het vrij ongepast om juist op dat moment vrolijk plaatjes te gaan schieten.
Daarom hieronder helaas slechts een afbeelding die ik heb gevonden op het interweb:

Aanklikken voor een YouTube filmpje:
Photobucket

Vanuit Cardston vervolgde ik mijn weg naar het plaatsje Drywood, omdat hier ook weer een groot meer in de buurt lag. Na even wat plaatjes vanaf de stuwdam te hebben gemaakt, reed ik (zonder zelf te weten waarom) naar het plaatsje Hillspring.
Daar aangekomen zag ik op de parkeerplaats van de plaatselijke kerk een modeljaar 1958 Pontiac Strato Chief 4 drs sedan staan!

Klik thumbnails:

Photobucket Photobucket


GM modellen hadden (en hebben nog steeds) afwijkende namen voor de Canadese markt.
In de Verenigde Staten zou deze wagen Star Chief hebben geheten.

Na even een appeltje te hebben gegeten op een mooi plekje net buiten het dorpje, ben ik via kleine wegen naar Fort MacLeod gereden

 Daar kwam ik ook nog een paar oude auto's tegen, en na deze te hebben gefotografeerd reed ik via de snelweg terug naar Lethbridge.

Het was een leuk ritje van zo'n 300 KM in totaal, zo'n afstand reed ik in Nederland ook vaak op zondagmiddag, gewoon een beetje zinloos rondtoeren.

Hieronder mijn route van deze dag:

Aanklikken voor een grotere weergave
Photobucket

Na nog even flink wat proviand in te hebben geslagen bij de Wal*Mart,
(de komende week moet ik immers alles te voet doen) bracht ik rond een uur of 6 de Impala terug naar National.

Binnen een uur had ik de wandeling terug naar het hotel volbracht, en het was eigenlijk een beetje te warm voor mijn Helly Hansen winterjas, dus na deze zweterige voettocht eerst maar eens lekker douchen en daarna ergens iets te eten gaan zoeken.

Morgen drug test, medische keuring, bankrekening openen, geld wisselen, rijbewijs inleveren, sofi nummer aanvragen en kennis gaan maken bij het bedrijf.
Hans zou mij om 09.01 uur oppikken uit de hotellobby.

Een kleine selectie van mijn foto's van deze dag:

Klik thumbnails:

Photobucket Photobucket
Photobucket Photobucket
Photobucket Photobucket
Photobucket Photobucket
Photobucket Photobucket
Photobucket Photobucket
Photobucket Photobucket
Photobucket Photobucket
Photobucket Photobucket
Photobucket Photobucket
Photobucket Photobucket
Photobucket All photos: © Diesel & Dust