First contact!

(Bericht is al eerder gepubliceerd in augustus 2010)

Op 2 juni ging 's avonds mijn telefoon, op mijn schermpje verscheen een nummer dat begon met +1403 ? Heel toevallig had ik onthouden ik dat dit de toegangscode was voor Calgary/Lethbridge in Canada, dus in mijn allerbeste Engels nam ik de telefoon op met "hello?"

Tot mijn grote verbazing werd ik aan de andere kant van de lijn begroet door iemand die accentloos Nederlands sprak, Eugenie's Nederlandse achternaam was hierbij meteen verklaard!

Ze vertelde mij dat ze alle documenten had ontvangen en dat ze een afspraak met mij wilde maken voor een sollicitatiegesprek in Groot Brittannië. Als locaties had ze voor mij Newcastle of Reading in petto.

Dat het bedrijf in Newcastle zou zijn voor sollicitatiegesprekken was mij via hun website al bekend, ik had zelfs al gekeken hoe ik daar het snelste/goedkoopste kon geraken. Een rechtstreekse vlucht vanaf Schiphol was er helaas niet, en na intense research kwam ik erachter dat een ferry van Rotterdam naar Hull de goedkoopste oplossing was.

Nadeel was dan wel dat ik de heen en terugreis 's nachts op deze ferry moest doorbrengen, zodat ik in totaal ruim twee dagen onderweg zou zijn.
's Avonds inschepen in Rotterdam, de volgende dag aankomst in Hull, 230 KM rijden naar Newcastle, sollicitatiegesprek voeren, 230 KM terug rijden naar Hull, inschepen op de ferry, nachtje slapen en dan 's ochtends aankomen in Rotterdam.
Omslachtig, maar zeker wel te doen.

Photobucket

En deze cruise per luxueuze ferry was goedkoper dan met de trein naar Schiphol gaan, vervolgens naar Heatrow vliegen, daar wachten op een vlucht naar Newcastle, auto huren om naar de locatie van het sollicitatiegesprek te rijden, daarna was er geen mogelijkheid om weer terug naar Nederland te vliegen, dus dat betekende een overnachting in een hotel, de volgende dag terug naar Heatrow vliegen, daar wachten op een vlucht naar Schiphol en vervolgens met de trein weer naar huis reizen.....

Maar gelukkig, Reading is een plaats dichtbij Londen (Reading is nabij?) en als ik een beetje voor in de middag daar kon arriveren voor mijn gesprek, dan kon ik dezelfde avond weer terug naar Nederland vliegen met EasyDifficultJet.

Dus ik gaf aan dat Reading voor mij het gunstigste was qua locatie, en Eugenie gaf mij een datum, plaats en tijd:
Zaterdagmiddag 17 juli om 15.01 uur in het "Comfort Hotel" in Padworth.

Toen ik de telefoon neerlegde drong het ineens tot mij door dat het nu toch allemaal wel "heel erg echt" werd....

Eerst was dit hele Canada-plan iets wat zich voornamelijk op het internet afspeelde, (veel weblogs lezen en e-mailen) nu ineens had ik zomaar met een echt persoon gebeld en waren er afspraken gemaakt om tot concrete daden te komen.

Best wel een goed gevoel :-) !!